FANDOM

Amber
(Hangul:엠버)
Amber
Informacje ogólne
Nazwisko: Koreańskie: (유일운) Yoo Il Woon
Chińskie: (刘逸云) Liu Yi Yun
Pseudonimy: Llama, Stich, Koala, Pikachu, Charmander, EunYoung, f(x)'s Cutie pie.
Data urodzenia: 18 września 1992
Miejsce urodzenia: Los Angeles, Kalifornia, Stany Zjednoczone
Zespół: f(x)
Debiut: 2009 (W zespole)
2015 (Kariera solowa)
Gatunek muzyczny: K-Pop, Hip-Hop
Profesja: wokalistka, raperka, kompozytorka, MC, modelka, tancerka
Wytwórnia: SM Entertainment
Strony internetowe:

Amber Josephine Liu (Hangul:앰버 조세핀 리우) — znana jako Amber raperka, wokalistka i kompozytorka. Jest członkinią girlsbandu f(x). Urodziła się w Los Angels, ale mimo to jest bardziej aktywna w Korei Południowej. W lutym 2015 roku zadebuitowała także jako solistka, wydając swój pierwszy singiel Beatifull.

~Wczesne życie

Amber urodziła się 18 września 1992 w Los Angeles, w Kalifornii. Jej rodzice pochodzą z Tajwanu. Liu ma starszą siostrę, Jackie. Uczęszczała do El Camino Real High School w Los Angeles, przed tym, gdy przeprowadziła się do Korei Południowej by być trainee w SM Entertainment.

Amber umie biegle mówić po chińsku, koreańsku i angielsku. Ma czarny pas w taekwondo. Była członkiem szkolnej drużyny koszykarskiej, a także uczestniczyła w innych wydarzeniach sportowych.

~Kariera

f(x)

Amber została zauwarzona podczas globalnego przesłuchania SM Entertainment w Los Angeles, w 2008 roku. Po póltora roku szkolenia zadebiutowała w girlsbandzie f(x) we wrześniu 2009 roku.

W programie Go f(x) przyznała, że jej rodzice mieli mieszane uczucia co do jej kariery muzycznej. Mówiła: "Mój tata był na początku bardzo ostrożny... Ale moja mama wspierała mnie od samego początku. Bardzo jej za to dziękuję, a przy okazji, przekonała mojego tatę".

Pisała wiele tekstów piosenek zespołu, na przykład Goodbye Summer, która była piosenką w ich drugim studyjnym albumie, Pink Tape, oraz Summer Lover, z ich trzeciego albumy Red Light.

Poza pracą nad tekstami piosenek zespołu, Amber wraz z Luną i Krytal, przyjaciółkami z zespołu, zajęła się soundtrackiem do dramy God of Study, z piosenką o tytule Spread it Wings.

Kariera solowa

~Wideografia

Koreańska

Japońska

Nawigacja SM Entertainment
Zespoły TVXQSuper JuniorGirls GenerationSHINeeF(x)EXORed VelvetNCT
Podgrupy Super Junior/KRYSuper Junior/MGirls Generation/TTSNCT/NCT UEXO-MEXO-KNCT 127
Soliści BoAKangTaZhang Li YinJ-MinHenryTaeminZhou MiKyuhyunJonghyunAmberTaeyeonRyeowookYesung
LOGO SM