FANDOM

Daesung
(Hangul: 강대성)
DAESUNG-ms
Informacje ogólne
Nazwisko: Kang Dae-sung
Pseudonimy: Daesung. D-Lite
Data urodzenia: 26 kwietnia 1989
Miejsce urodzenia: Incheon, Południowa Korea
Zespół: Big Bang
Debiut: w zespole: 2006
Gatunek muzyczny: k-pop
Profesja: wokal
Wytwórnia: YG Entertainment, YGEX
Strony internetowe:

Kang Dae-sung (Hangul: 강대성; urodzony 26 kwietnia 1989) - lepiej znany jako Daesung, wokalista, aktor i prezenter telewizyjny koreańskiego pochodznia. Członek zespołu Big Bang. Zdał sobie sprawę, że chce zostać piosenkarzem, gdy usłyszał Steviego Wondera. Jego fani nieoficjalnie nazywają się Jokers.

Big Bang

YG Entertainment ogłosiło przesłuchanie, w którym Daesung wziął udział. Później pojawił się w pokazie potencjalnych członków i został przyjęty do zespołu Big Bang.

Kariera solowa

Daesung w 2008r. wydał swój debiutancki singiel "Nal Bwa Gwisoon". Został przyjęty do Kyung Hee University w 2008r. Dołączył do Outing Family jako stały członek. W trakcie przerwy Big Bang w 2009r., Daesung wydał swój drugi singiel "Daebakiya". Miał również w planach dołączyć do Seungriego, który znajdował się na autobiograficznym miusicalu "Krzyk", jednak gdy został ranny w wypadku samochodowym musiał zaprzestać wszelkich działań i powrócił do zespołu na koncert Dream. Pod koniec stycznia w 2010r. wraz z T.O.P'em nagrał utwór "Cotton Candy", jednak nowa płyta Daesunga nie ukazała się. Na początku 2011r.YG Entertainment zasugerowało, żeby ten rok poświęcić promocji Daesunga i Seungriego. Starania zostały spełnione w części przez Daesunga, lecz Seungri nie wydał w styczniu mini-albumu.

Od 2010r. został gospodarzem jednego z talk-show Night After Night.

Osiągnięcia

Dyskografia Filmatografia
  • D'scover (2013)
  • D'slove (2014)
  • A Turtle's Tale: Sammy's Adventures (2010)
  • Big Bang Made (2016)
Telewizja
rok: program:
2008–2009 Show! Music Core
2008–2010 Family Outing Season 1
2010–2011 Night After Night
2011 What's Up
2013 D'splay 'D'splay Returns

Infinity Challenge

2017 Fantastic Duo

Życie prywatne

Ma starszą siostrę o imieniu Bora, rodzice Daesung'a byli przeciwko jego karierze muzycznej, sam początkowo chciał zostać graczem sportowym lub księdzem. A odrodzić chciałby się jako Won Bin (koreański aktor). Wciąż uwielbia ćwiczyć, ma swojego osobistego trenera. Jako jedyny z zespołu używa swojego prawdziwego imienia. Jego pierwsza miłość była miłością nieodwzajemnioną, jednak później swój pierwszy pocałunek przeżył w kawiarni ze swoją dziewczyną. Aktualnie szuka dziewczyny, która pięknie się uśmiecha, będzie wyrozumiała i będzie go wspierać. Gdyby na przykład spodobała mu się jakaś fanka, postarałby się z nią skontaktować. Praktycznie zawsze się uśmiecha i twierdzi, że wygląda najlepiej, gdy daje ludziom szczęście i potrafi ich rozśmieszyć, więc kiedy Big Bang są smutni, Daesung poprawia wszystkim humor, a stres rozładowuje śmiejąc się. Bardzo dobrze się uczył, jego ulubiony przedmiot to matematyka. Ponadto lubi rozwiązywać zagadki, które wydają się bardzo trudne, oprócz tego uwielbia gotować.

Wypadek samochodowy

Daesung był pierwszym członkiem zespołu, który zrobił sobie prawo jazdy, jednak nieszczęśliwie nocą 31 maja 2011 roku miał poważny wypadek samochodowy. Z oficjalnego oświadczenia policji wynika, że jadąc ze zbyt dużą prędkością, uderzył w prawdopodobnie potrąconego wcześniej motocyklistę, a następnie w taksówkę, której udało się ominąć rannego. Motocyklista zmarł, natomiast taksówkarz nie odniósł poważniejszych obrażeń. Nie wiadomo było, czy Daesung bezpośrednio przyczynił się do jego śmierci. Piosenkarz przyznał się do przekroczenia prędkości o 20 km/h. Po 5-godzinnym przesłuchaniu został zwolniony do domu. Badania wykazały, że nie był pod wpływem alkoholu. W sprawie toczyło się szczegółowe śledztwo.

Ostatecznie Daesung nie usłyszał żadnych zarzutów podczas sprawy o śmierć motocyklisty, jednak zatrzymał dalszy rozwój kariery. Jego działania muzyczne zaplanował rozpocząć od 2012 r. W tym czasie często chodził do kościoła i udzielał się w wolontariacie. Chłopak przeszedł wtedy także operacje powypadkową.

Ciekawostki

  • Grupa krwi: 0
  • Wzrost: 178 cm
  • Gdyby był dziewczyną, umówiłby się z T.O.P'em.
  • Ma od groma kosmetyków do twarzy, nawet mama G-Dragona mu ich zazdrości od kiedy była u nich z wizytą
  • Piosenka, którą zawsze śpiewa na karaoke to Wheesung - With me
  • Kiedyś miał obsesję na punkcie Doraemon (anime dla dzieci)
  • Nie rusza się podczas snu
  • Za czasów trainee, ekipa lubiła na niego mówić "ten brzydki chłopiec"
  • Chciałby być w duecie z Park Jung Hyun